Přírodovědné vzdělávání mimo třídu ve studijních programech Učitelství pro 1. stupeň – Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Mgr. Iva Frýzová, Ph.D.
Disertační práce
Přírodovědné vzdělávání mimo třídu ve studijních programech Učitelství pro 1. stupeň
Science education outside the classroom in initial teacher training study programs for primary education
Anotace:
Disertační práce se věnuje problematice přírodovědného vzdělávání mimo třídu v kontextu přípravného studia ve studijních programech Učitelství pro 1. stupeň. K realizaci přírodovědné výuky může docházet v různých typech prostředí od přírodovědných muzeí, botanických a zoologických za-hrad, scince-center, center environmetální výchovy, školních zahrad až po běžné či unikátní přírodní lokality. Tedy …víceAnotace:
vědného vzdělávání mimo třídu, neboť praktická část přípravy tyto příležitosti nabízí studentům jen sporadicky. Dále analýza odhalila, že realizace přírodovědné výuky ve více či méně unikátních přírodních lokalitách a vedená pedagogy studijních programů cílí především k osvojení si oborových konceptů a oborově specifických dovedností. Oproti tomu výuka realizovaná v prostředí mimoškolních vzdělávacích …víceAbstract:
This dissertation is committed to the topic of science education outside the classroom in the context of initial teacher study programs of primary education. Science education can occur in various environments, from natural history museums, botanical and zoological gardens, science centres, environmental education centres, and school gardens to common or unique natural locations. That is, in an environment …víceAbstract:
that the implementation of science teaching in more or less unique natural locations and led by pedagogues of study programs aims primarily at acquiring field con-cepts and field-specific skills. In contrast, teaching conducted in the environment of out-of-school educational institutions leads primarily to getting to know the educational offer and realizing the potential of these institutions for …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 5. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ef3g3/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 9. 2024
- Vedoucí: doc. PaedDr. Eduard Hofmann, CSc.
- Oponent: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D., prof. PhDr. Jiří Škoda, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Školní pedagogika / Školní pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Inovace školního vzdělávacího programu střední odborné školy v oblasti kon-cepčního a organizačního zabezpečení odborné přípravy
Marek Kamerer -
Zahraniční studijní programy a pracovní stáže pohledem studentů oboru Učitelství pro 1. stupeň základních škol
Andrea Željazková -
Zastoupení české autorské pohádky ve vybraných čítankách pro 1. stupeň základní školy a její vliv na žáky 1. stupně ZŠ
Zdislava Suchomelová -
Náměty pro vokální činnosti v hudební výchově pro 1. ročník základní školy
Anna Přikrylová -
Zhudebněné básně pro žáky 1.–3. ročníku základních škol jako inspirace pro budování mezipředmětových vztahů
Natálie Pospíšilová -
Zařazení ukázek z literatury pro děti a mládež do vybraných učebnic češtiny pro 1. stupeň ZŠ
Klára Cabáková -
Inovace studijních opor pro předměty Integrovaný přírodovědný a společenskovědní základ (1. stupeň ZŠ)
Kateřina Kratochvílová -
Metodické zpracování tematického okruhu Příprava pokrmů pro 1. stupeň ZŠ
Marie Prokopová