Bc. Šimon Bulíř

Master's thesis

Minimalismus jako životní styl a jeho význam v praxi marketingové komunikace

Minimalism life-style and its significance for practice of marketing communication
Abstract:
Tato práce pojednává o aspektech a kulturních kontextech životního stylu známého jako minimalismus. Jeho základní představa spočívá na myšlence „Méně je více“. Podrobně budou rozebrány dobrovolná skromnost a subkultura kulturně kreativních, stejně jako koncept minimalistického marketingu. Praktická část této práce je koncipována jako kvalitativní analýza minimalistického životního stylu na základě …more
Abstract:
This thesis approaches the facets and cultural contexts of a lifestyle known as minimalism. Its basic notion rests upon the idea “Less is more”. Both voluntary simplicity and the subculture of the cultural creatives will be discussed in-depth as well as the concept of minimalist marketing. The research part of this thesis is conceived as qualitative analysis of (the) minimalistic lifestyle, based on …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 6. 2020
  • Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Ing. Miroslav Jurásek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication