Karina Trang Luongová

Master's thesis

A comparison of Kotler's and Sharp's theories: Are the customer bases of brands different?

Porovnání Kotlerovy a Sharpovy teorie: Liší se zákaznické báze značek?
Abstract:
Cílem této práce je zjistit, zda se zákaznické báze značek odlišují. Všechny značky se snaží růst a získat více zákazníků, ale dělají to vždy správně? V marketingu dochází ke sporu, zda-li se musí značky odlišovat, aby byly úspěšné a rostly nebo je to tak, že pro zákazníky není diferenciace až tak důležitým faktorem pro výběr a koupi značky. V teoretické části je popsáno, jak přihlíží na danou problematiku …more
Abstract:
The objective of this thesis is to determine whether brand customer bases differ. All brands aim to grow and acquire more customers, but are they always doing it right? In marketing, there is a debate about whether brands need to differentiate themselves to be successful and grow, or if differentiation is not as crucial a factor for customers when selecting and purchasing a brand. The theoretical section …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2024
  • Supervisor: Miroslav Karlíček
  • Reader: Jan Koudelka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/93797

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme:
International Management

Theses on a related topic

  • No theses on a related topic available.