Globální metoda jako prostředek komunikace s mentálně postiženými – Kateřina Dudková
Kateřina Dudková
Bachelor's thesis
Globální metoda jako prostředek komunikace s mentálně postiženými
Global method as a communication agent with mentally handicapped
Anotácia:
Bakalářská práce Globální metoda jako prostředek komunikace s mentálně postiženými se zabývá alternativní metodou čtení a psaní, která není zatím v základních, praktických a základních školách speciálních běžně používaná. Práce se snaží vystihnout podstatu vyučování touto metodouAbstract:
The Bachelory work "The Global Method as a Communication Agent with Mentally Handicapped" deals with the alternative method of reading and writing, that is not commonly used at Primary and Special Education Schools yet. The aim of the thesis is to describe the principle of teaching by this method
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 4. 2010
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 28. 5. 2010
- Vedúci: Olga Krejčířová
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Univerzita Palackého
Pedagogická fakultaBachelor programme / odbor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika - komunikační techniky
Práce na příbuzné téma
-
Preventivní programy zaměřené na psychoaktivní látky u adolescentů s diagnózou mentální retardace
Helena Šandová Šmahelová -
Mentální retardace v klinické genetice
Kateřina Matoušová -
Projevy mentální retardace v Kresbě tří stromů
Kristýna Polášková -
Diagnostika mentální retardace v SPC
Lucie ZUBKOVÁ -
Vybrané aspekty aplikace čpavkové metody odsíření v podmínkách legislativy ČR
Rostislav Zbieg -
Výzkum způsobů komunikace, její vývoj a cíle v různých časových etapách nedávné historie. Konfrontace těchto způsobů komunikace s očekávanými způsoby komunikace a návrh modelu nové komunikace pro budoucnost
Pavel Hoda -
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Možnosti rozvoje komunikace u dětí s poruchami autistického spektra – alternativní a augmentativní komunikace
Michala Břusková