Možnosti segmentačních proměnných z hlediska reklamy. – Nela Erbanová
Nela Erbanová
Master's thesis
Možnosti segmentačních proměnných z hlediska reklamy.
Possibilities of segmentation variables in relation with advertising
Abstract:
Cílem diplomové práce je postihnout významné segmentační proměnné, která formují marketingovou komunikaci s důrazem na reklamu. Teoretická část se zabývá pojmy segmentace trhu, segmentační proměnné, marketingová komunikace, reklama, výzkum. Praktická část je zaměřena na realizaci vlastního výzkumu pomocí dotazníkového šetření a na vyhodnocení otázek z Market Media Lifestyle. Zapojena jsou pouze tradiční …moreAbstract:
The aim of this thesis is to capture significant segmentation variables that shape marketing communication with an emphasis on advertising. The theoretical part deals with the concepts of market segmentation, segmentation variables, marketing communication, advertising and research. The practical part is focused on the realization of the actual research using a questionnaire survey and the evaluation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 11. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/33686
Thesis defence
- Date of defence: 13. 9. 2012
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Marcela Zamazalová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/33686
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Modely zákaznické segmentace ve finančních institucích
Markéta Burešová -
Forms and functions of speech acts in marketing and intercultural communication and their impact on corporate marketing communication results
Mariya Belozyorova -
Marketingový výzkum trhu bezlaktózových potravin; Marketing research of lactose-free foods
Simona Valášková -
The Impact of Sensory Marketing on Consumer Behaviour
Annaliya Peter -
Marketing and Medializing Minor Sports
Tamara Savelyeva -
Interkulturní rozdíly v rámci reklamy společnosti UniCredit Bank Czech Republic and Slovakia, a.s.
Barbora Krčmářová -
Reklama ve vyučování českému jazyku na 2. stupni ZŠ
Markéta Vašková -
Reklama na Instagramu a její vliv na spotřebitele
Gabriela Nešporová