Jan Karel Pavlík
Bachelor's thesis
Filmy Kennetha Angera jako rituály vzdoru
The films of Kenneth Anger seen as rituals of defiance
Abstract:
Ve své práci se zaměřuji na přiblížení působení a tvorby Kennetha Angera. Kenneth Anger, jeden z nejvýznamnějších experimentálních filmařů všech dob, pojímal film jako magický rituál. Ve svých krátkých, výtvarných a nenarativních filmech, se zaměřuje hlavně na použití barev, emoce a dekadentní symboliku. Absence narace ve filmech Kennetha Angera vede diváka k jinému druhu audiovizuálního zážitku. Anger …moreAbstract:
In this thesis, I will focus on exploring the life and work of filmmaker Kenneth Anger. Kenneth Anger, one of the most important experimental filmmakers, saw the medium of film as means of magical ritual. In his short, highly artistic and non-narrative films, Anger focuses mainly on colors, emotions and decadent symbolism. The absence of narration in Kenneth Anger's films leads the viewer to a different …moreKeywords
americká kinematografieKeywords
filmoví režiséřiKeywords
experimentální filmKeywords
analýzy filmových dělKeywords
filmová avantgarda
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 8. 2023
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/18503
Thesis defence
- Date of defence: 14. 9. 2023
- Supervisor: Radim VALAK
- Reader: Marek BOUDA
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 26. 10. 2023 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBachelor programme / field:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Režie
Theses on a related topic
-
Hudební výrazové prostředky v sérii Dekalog
Jindřich Andrš -
Výrazové prostředky v tvorbě Dariuse Khondjiho
Klára Fantová -
Obrazové výrazové prostředky v díle Sergeje Paradžanova
Jan Hrubý -
Výrazové prostředky a barevné řešení filmů Vittoria Storara
Marcel Beneš -
Výrazové prostředky kamery ve filmu Friedricha W. Murnaua Východ slunce se zvláštním ohledem na unikátní zpracování scén s atmosférou na pomezí ateliéru a reálu.
Filip Rejč -
Výrazové prostředky filmu noir a jejich využití v dalším vývoji světové kinematografie
Petr Pospíšil -
Prostředky pro vyprávění příběhu v digitální malbě
Jitka Nemikinsová -
Výrazové prostriedky vo filme Mind Game(2004)
Šimon Mészáros