Bc. Kateřina Tučková

Master's thesis

Emoční marketing v neuromarketingu

Emotional Marketing in Neuromarketing
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na "emoční marketing v neuromarketingu". Teoretická část se zabývá neuromarketingem, jeho metodami, emocemi, nákupním chováním spotřebitele a psychickými procesy zákazníka. Podrobněji se věnuje emocím a jejich uplatnění a v marketingové komunikaci. V praktické části je proveden vlastní neuromarketingový průzkum, pomocí experimentu a dotazování. Z průzkumu bylo zjištěno …more
Abstract:
The main object of this thesis is "emotional marketing in neuromarketing". The theoretical part focuses on neuromarketing, neuromarketing methods, emotions, customer shopping behaviour and customer mental processes. It deals in more detail with emotions and their application and in marketing communication. In the practical part is made neuromarketing research using experiment and questionnaire. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 4. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2019
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication