Teaching English in the Online Environment to Students with Dyslexia – Mgr. Bc. Jozef Andraš
Mgr. Bc. Jozef Andraš
Diplomová práce
Teaching English in the Online Environment to Students with Dyslexia
Teaching English in the Online Environment to Students with Dyslexia
Anotace:
Diplomová práce se zabývá výukou anglického jazyka na středních školách v období distančního vzdělávání, tj. ve virtuálním prostředí, konkrétně se zaměřením na žáky s dyslexií a dalšími specifickými vzdělávacími potřebami. Teoretická část se skládá ze dvou kapitol. První kapitola je věnována dyslexii jako ústřednímu fenoménu diplomové práce, jakož i dysgrafii, dyspraxii, dyskalkulii, poruše pozornosti …víceAbstract:
The present diploma thesis deals with teaching English in the upper secondary schools during the implementation of distance learning, i.e. in the virtual environment, with a focus on learners with dyslexia and other special educational needs. The theoretical part consists of two chapters. The first chapter is devoted to dyslexia as a central phenomenon of the diploma thesis, as well as to dysgraphia …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 5. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/v7em3/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2022
- Vedoucí: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
- Oponent: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
English as a marketing tool in a non-English speaking environment - a case study of Ikea
Polina Rachkova -
Teaching English to Children with Learning Differences by a Novice Teacher
Kateřina Šimarová -
Teaching English as a foreign language to children with special learning needs at primary school
Kateřina Kašpárková