Michaela Řiháčková

Master's thesis

Analýza marketingové komunikace vysokých škol s ohledem na zájem uchazečů o studium

Analysis of Marketing Communication Universities with Regard to the Interest of Candidates for Study
Abstract:
Vzdělávací instituce mají ve společnosti nezastupitelnou úlohu. Dochází k neustále většímu zájmu o studium na vysokých školách, tím se vytváří konkurenční prostředí. Aby vysoké školy na tomto trhu uspěly, musí si vytvářet konkurenční výhodu na trhu. Důležitá je tedy marketingová komunikace. Cílem této diplomové práce je odhalit, zda existuje vztah mezi marketingovou komunikací soukromých a veřejných …more
Abstract:
Educational institutions have an irreplaceable role in society. There is still a greater interest in studying at universities, that is the reason for generating of a competitive environment. The universities have to create a competitive advantage for their market success. The marketing communication is also important. The aim of this thesis is to detect, if there is the relationship between marketing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 2. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 12. 9. 2016
  • Supervisor: Tomáš Kincl
  • Reader: Jiří Přibil

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/52273