Kateřina OBŠILOVÁ

Master's thesis

Inkluzivní vzdělávání z pohledu učitelů na ZŠ

The inclusive education from the perspective of elementary school teachers
Abstract:
Tato diplomová práce pojednává o inkluzivním vzdělávání z pohledu učitelů na základní škole. V teoretické části této práce jsou vymezeny základní pojmy inkluzivního vzdělávání, jeho principy, výhody a nevýhody, inkluzivní škola a školní třída. Dále je zde uvedeno legislativní vymezení inkluze, školský zákon, rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání a podpůrná opatření, která jsou dále rozdělena …more
Abstract:
This diploma thesis deals with inclusive education from the perspective of primary school teachers. In theoretical part of this thesis are defined the basic concepts of inclusive education, its principles, advantages and disadvantages, inclusive school and school class. Furthermore, there is stated a legislative definition of inclusion, the school law, the Framework educational program for basic education …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 4. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 5. 2021
  • Supervisor: Mgr. Iva Klugová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

OBŠILOVÁ, Kateřina. Inkluzivní vzdělávání z pohledu učitelů na ZŠ. Ostrava, 2021. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta