Mgr. Renata VYKUSOVÁ

Bachelor's thesis

Didaktický přístup pedagoga k žákům s potřebou podpůrných opatření z důvodu sociálního znevýhodnění na I. stupni ZŠ

Teacher's didactic approach to primary school pupils in need of support precautions due of social disadvantage
Abstract:
Cílem práce bude zjistit, jaký vliv má využívání podpůrných opatření pedagogem na výsledky žáka s potřebou podpůrných opatření z důvodu sociálního znevýhodnění. Teoretická část se zaměří na klasifikaci sociálního znevýhodnění a podpůrná opatření, jež se ho týkají, překážky ve vzdělávání a projevy těchto žáků v edukačním procesu. Empirická část se bude zabývat kvalitativním výzkumným šetřením, jež bude …more
Abstract:
The aim of this thesis will be to investigate the effect of the use of support measures by the teacher on the performance of a pupil with a need for support measures due to social disadvantage. The theoretical part will focus on the classification of social disadvantage and the support measures involved, the barriers to learning and the manifestations of these pupils in the educational process. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 8. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Barbora Lanková

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VYKUSOVÁ, Renata. Didaktický přístup pedagoga k žákům s potřebou podpůrných opatření z důvodu sociálního znevýhodnění na I. stupni ZŠ. Ústí nad Labem, 2022. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta