Marketingový výzkum v oblasti softwarových licencí na B2B trhu – Bc. Ondřej Čarný
Bc. Ondřej Čarný
Master's thesis
Marketingový výzkum v oblasti softwarových licencí na B2B trhu
Software licensing market research on B2B market
Abstract:
Předmětem této diplomové práce je realizace marketingového výzkumu na B2B trhu. Cílem výzkumu je prostřednictvím marketingového výzkumu zjistit potenciál uplatnění open source softwaru v podnicích. V teoretické části jsou popsána specifika B2B trhu a proces samotného marketingového výzkumu. Praktická část je rozdělena na přípravnou a realizační fázi. V přípravné fázi dochází k definování cíle a výzkumných …moreAbstract:
The object of the thesis is conducting marketing research on B2B market. The main goal of the thesis is finding a potential of usage open source software by businesses. Theoret-ical background is focused on specifications of B2B markets and describes process of marketing research. The practical part holds the marketing research itself which is di-vided into preparatory and realization part. In the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/osurv/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2020
- Supervisor: Ing. Petr Mikuš, Ph.D.
- Reader: Mgr. Ing. Jan Žák
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Nadväznosť manažérskych informačných systémov na objednávkový proces v elektronickom obchode
Lukáš Plško -
Faktory ovlivňující nákupní rozhodovací proces zákazníka při nákupu vybraného zboží či služby
Eliška MALÁ -
Využití marketingového výzkumu v procesu budování značky
Markéta Šulcová -
Rozhodovací proces rodičů při výběru zájmového kroužku svých dětí
Zuzana Kubicová -
Role marketingového výzkumu v procesu budování značky
Adéla Křepelová -
Marketingová komunikace společnosti Kolormad proces s. r. o.
Veronika Procházka -
Úloha marketingového výzkumu v podniku
Irina Ryabtseva -
Marketingová strategie a proces zavedení nového produktu na trh ve firmě JH GROUP
Vojtěch Kabeš