Mgr. Barbora Kašlíková

Master's thesis

Role školního speciálního pedagoga při intervenci žáků se specifickými poruchami učení

Role of school special needs educator at the intervention of pupils with specific learning disabilities
Abstract:
Problematika specifických poruch učení se stále více rozšiřuje, žáků s těmito poruchami přibývá. V současné době snad nenajdeme jedinou základní školu, na které by se takoví žáci nevzdělávali. Avšak aby bylo vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení úspěšné, musí se na základních školách vytvořit takové podmínky, které budou odpovídat jejich možnostem a potřebám. Jednou z takovýchto podmínek …more
Abstract:
The issue of specific learning disabilities is still amplifying, it means the amount of pupils who are facing this disorder is increasing. Currently we can't find any grammar school where these pupils are not attending. We have to establish such a requirements at grammar school which will fit to their needs and possibilities for more successful education of specific learning disabilities students. …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 1. 2016
  • Supervisor: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
  • Reader: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta