Bc. Marcela Báčová

Master's thesis

Středoškolské učebnice jako cesta k filozofii

High school philosophy textbooks as a journey to philosophy
Abstract:
Diplomová práce se věnuje učebnicím a výuce filozofie na středních školách od 19. století do současnosti. Předmětem této práce je představit učebnice filozofie se zaměřením na probíraná témata i metodický postup v nich. Výsledkem je ukázat rozdíly v přístupu autorů k učebnicím filozofie a porovnat učebnice z různých období.
Abstract:
This thesis deals with textbooks and teaching philosophy in high schools from the 19th century to the present. The object of this work is to introduce the philosophy textbooks focusing on the topics discussed and methodical process in them. The result is to show the differences in the approach of the authors and compare philosophy textbooks from different periods.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2015
  • Supervisor: doc. PhDr. Helena Pavlincová, Ph.D.
  • Reader: Ing. Mgr. Zdeňka Jastrzembská, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta