Středoškolské učebnice jako cesta k filozofii – Bc. Marcela Báčová
Bc. Marcela Báčová
Master's thesis
Středoškolské učebnice jako cesta k filozofii
High school philosophy textbooks as a journey to philosophy
Abstract:
Diplomová práce se věnuje učebnicím a výuce filozofie na středních školách od 19. století do současnosti. Předmětem této práce je představit učebnice filozofie se zaměřením na probíraná témata i metodický postup v nich. Výsledkem je ukázat rozdíly v přístupu autorů k učebnicím filozofie a porovnat učebnice z různých období.Abstract:
This thesis deals with textbooks and teaching philosophy in high schools from the 19th century to the present. The object of this work is to introduce the philosophy textbooks focusing on the topics discussed and methodical process in them. The result is to show the differences in the approach of the authors and compare philosophy textbooks from different periods.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qglrl/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2015
- Supervisor: doc. PhDr. Helena Pavlincová, Ph.D.
- Reader: Ing. Mgr. Zdeňka Jastrzembská, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Social Studies Basics
Theses on a related topic
-
Vliv distanční výuky na učitele odborného výcviku a na žáky střední odborné školy
Lenka Špičková -
Pracovní listy zaměřené na estetické vzdělávání na středních odborných školách
Ilona Tomášková -
Výuka psaní velkých písmen na SŠ, se zaměřením na podporu učitelů SŠ
Jiří Janek -
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na středních školách se zaměřením na tělesná postižení
Jiří Plaček -
Aplikace environmentální výuky na SŠ se zaměřením na problematiku vod v regionálním kontextu
Lenka Cendelínová -
Vzdělávání žáků se speciálními potřebami na SŠ se zaměřením na diabetes mellitus
Lucie Navrátilová -
Systém a rozdíly ve vzdělávání žáků na středních školách v České republice a USA
Anna Trhlíková -
Revize rozšíření ohroženého druhu Arnica montana na vybraných území východních Krkonoš v závislosti na typu vegetace
Nela Kuldová