Ing. Pavla Baťhová

Bachelor's thesis

Postoje českého spotřebitele ke značce a jeho vnímání značkového zboží se zaměřením na dospívající mládež

The attitude of the Czech customer to brand and his perception of branded products with focus on adolescents
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá postoji spotřebitelů ke značce a vnímáním značkového zboží se zaměřením na dospívající mládež, která je v mnoha ohledech specifickou cílovou skupinou. Teoretická část práce je zaměřena na psychografickou charakteristiku spotřebitele s důrazem na postoje a vliv referenčních skupin na nákupní chování. Pozornost je věnována období dospívání, především pak důležitosti zevnějšku …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the attitude of consumers to brands and their perception of branded products with focus on adolescents, which represents, in many ways, a specific target group. Theoretical part of the thesis is focused on psycho-graphical characteristics of a consumer with an emphasis on his attitude and influence of referential groups on shopping behaviour. Attention is put on period …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2009
  • Supervisor: PaedDr. Emil Hanousek, CSc.
  • Reader: PhDr. Iva Petrová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní