Mgr. Veronika VOLEJNÍKOVÁ

Master's thesis

Být či mít? Podíl médií a reklamy na utváření hodnotového systému člověka a společnosti.

Be or have? Share of media and advertising on formation value system man and communities.
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem médií a reklamy na utváření hodnotového systému mladého člověka ve věku 12 {--} 15 let. V teoretické části jsou přiblíženy pojmy komunikace, média, hodnoty a hodnotový systém a podstatnou částí je popis cílové skupiny, tedy adolescentů mezi 12. až 15. rokem života. Stěžejním bodem praktické části je dotazníkové šetření provedené na základní škole a víceletém gymnáziu …more
Abstract:
Diploma work is engaged in influence on Media and advertising on formation value system juvenile at age 12 {--} 15 years. In theoretic parts I draw near notions communication, Media, values and value system and substantial part descriptions goal bands, so adolescents between the ages of 12 - 15 years. Pivotal point of practical parts is questionnaire research reakization on primary school and grammar …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2008
Identifier: 7569

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2008

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

VOLEJNÍKOVÁ, Veronika. Být či mít? Podíl médií a reklamy na utváření hodnotového systému člověka a společnosti.. Zlín, 2008. diplomová práce (Mgr.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 25. 04. 2008

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací
Plný text práce je k dispozici v elektronické podobě.