Marketingová studie se zaměřením na Divadlo BARKA – Bc. Silvie Rudolfová
Bc. Silvie Rudolfová
Master's thesis
Marketingová studie se zaměřením na Divadlo BARKA
Marketing study focusing on BARKA Theater
Abstract:
Tato diplomová práce se věnuje marketingové studii. Zaměřuje se na Divadlo BARKA, otevřený kulturní prostor Ligy vozíčkářů. V teoretické části jsou popsány marketingové principy. Marketing pojímá veškeré činnosti a komerční služby, reklamu, prodej a výrobu. Pohyb od poskytovatele k odběrateli. Marketing a management má svá specifika také u neziskových organizací. Nelze tu aplikovat obecně platná pravidla …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the marketing study. It focuses on the BARKA Theater which is an open cultural area of the Wheelchair League. The theoretical part of the thesis describes the principles of marketing. Marketing involves all commercial activities, advertisements, sales and production. Moving from supplier to consumer is the issue. Marketing and management is rather specific. General rules …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 12. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/o91he/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 2. 2018
- Supervisor: doc. Ing. Vladimír Hyánek, Ph.D.
- Reader: Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Culture Management
Theses on a related topic
-
Sociální sponzoring organizace Zdravotní klaun v rámci komunikace Škoda Auto
Marina Daniela Hanková -
Sponzoring a jeho využití v propagaci organizace
Kateřina Kotlíková -
Sponzoring hotelů směrem k nestátním neziskovým organizacím – případové studie
Adriana Černá -
Sponzoring jako součást identity organizace
Věra Koubová -
Využití sponzoringu v marketingové komunikaci organizace
Anna Marková -
Sponzoring a propagace sportovního klubu
Šárka Minářová -
Možnosti financování sportovního klubu se zaměřením na sponzoring
Marie Staňková -
Marketing a propagace Švandova divadla
Šárka Tichá