Marketing strategy of the brand United Colors of Benetton aiming at generation Z – Terézia Čížiková
Terézia Čížiková
Master's thesis
Marketing strategy of the brand United Colors of Benetton aiming at generation Z
Marketingová strategie značky United Colors of Benetton zaměřená na generaci Z
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřila na zhodnocení globální marketingové strategie značky United Colors of Benetton s orientací na generaci Z. V teoretické části byly představeny klíčové pojmy, včetně značky a marketingu módních značek. Blíže byla pozornost věnována také marketingové strategii a komunikační strategii módních značek. Gen Z byla podrobně popsána spolu s analýzou trhu České republiky. Praktická …moreAbstract:
This diploma thesis focused on assessing the global marketing strategy of the brand United Colors of Benetton aiming at the generation Z. In the theoretical part, crucial terms were introduced, including brand and marketing of the fashion brands. A closer look was also taken at the marketing strategy and the communication strategy of the fashion brands. Gen Z was described in detail, together with …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 12. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/91514
Thesis defence
- Date of defence: 16. 1. 2024
- Supervisor: Přemysl Průša
- Reader: Viktorie Valdová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/91514
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Controversial advertising – a case study of United Colors of Benetton.
Anastasiia Panasiuk -
Vliv známosti značky United Colors of Benetton na rozhodování spotřebitele o nákupu
Lenka Mašková -
Vliv kontroverzních reklamních kampaní firmy United Colors of Benetton na emoce spotřebitelů ve vybraných zemích
Pavla Otenšlégrová -
Analýza reportážní reklamy United Colors of Benetton
Nikol Šuleřová -
Analýza komunikační strategie United Colors of Benetton
Zuzana Čermáková -
Marketing Strategy of Company XY
Kateřina Janečková -
Marketing Strategy in International Markets
Prathiba Kannan -
An Effective Marketing Strategy to Reach Millennials
Misha Schneeberg