Terézia Čížiková

Master's thesis

Marketing strategy of the brand United Colors of Benetton aiming at generation Z

Marketingová strategie značky United Colors of Benetton zaměřená na generaci Z
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřila na zhodnocení globální marketingové strategie značky United Colors of Benetton s orientací na generaci Z. V teoretické části byly představeny klíčové pojmy, včetně značky a marketingu módních značek. Blíže byla pozornost věnována také marketingové strategii a komunikační strategii módních značek. Gen Z byla podrobně popsána spolu s analýzou trhu České republiky. Praktická …more
Abstract:
This diploma thesis focused on assessing the global marketing strategy of the brand United Colors of Benetton aiming at the generation Z. In the theoretical part, crucial terms were introduced, including brand and marketing of the fashion brands. A closer look was also taken at the marketing strategy and the communication strategy of the fashion brands. Gen Z was described in detail, together with …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 12. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 1. 2024
  • Supervisor: Přemysl Průša
  • Reader: Viktorie Valdová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/91514