Analysis of Student Solutions to Python Programming Assignments – Bc. Šimon Fouček
Bc. Šimon Fouček
Master's thesis
Analysis of Student Solutions to Python Programming Assignments
Analysis of Student Solutions to Python Programming Assignments
Abstract:
Tato práce analyzuje programovací úlohy v Pythonu na online vzdělávací platformě Umíme to. Zaměřuje se na úpravu stávajícího clusterovacího algoritmu a analýzu odevzdaných řešení studentů. To vše s cílem zaznamenat zajímavé postřehy a navrhnout vylepšení pro danou vzdělávací platformu. Práce se také věnuje detekci plagiátorství na základě algoritmu využívajícího clusterování. Tato detekce má za úkol …moreAbstract:
This thesis analyzes introductory Python programming assignments in the online learning platform Umíme to. The focus is on refactoring an existing interpretable clustering algorithm to examine students' solutions, aiming to uncover patterns and propose enhancements for the learning environment. Concurrently, the study addresses plagiarism detection based on a clustering algorithm, aiming to evaluate …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 12. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/e409h/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 2. 2024
- Supervisor: doc. Mgr. Radek Pelánek, Ph.D.
- Reader: RNDr. Tomáš Effenberger, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / field:
Software Engineering / Deployment and operations of software systems
Theses on a related topic
-
Perspektivní potenciál výukových prostředí typu Massive Open Online Courses (MOOC)
Tereza Votýpková -
Využití MOOC (Massive Open Online Courses) v profesním vzdělávání
Kateřina KARNETOVÁ -
Analysis and design of Massive Online Open Course
Khazem Al Daken -
MOOC - Massive Open Online Course - pro FIT
Michal Peška -
Masivní otevřené online kurzy (MOOC) jako součást digitální transformace trhu vzdělávaní
Jan Vilimovský -
Masivní otevřené online kurzy (MOOC) jako součást digitální transformace trhu vzdělávaní
Jan Vilimovský -
Využití gamifikačních prvků v MOOC kurzech: přehledová studie
Kateřina Šeredová -
Vliv jazyka a kulturního prostředí studentů při studiu MOOC na FutureLearn: Případová studie
Karolína Kolčavová