Školní zralost dětí se sluchovým postižením – Bc. Adéla Ďásková
Bc. Adéla Ďásková
Master's thesis
Školní zralost dětí se sluchovým postižením
School readiness of children with hearing impairment
Abstract:
Diplomová práce se zabývá školní zralostí dětí se sluchovým postižením. Skládá se ze dvou částí, teoretické a výzkumné. Tři teoretické kapitoly poskytují informace o dětech se sluchovým postižením, jejich vývoji, možnostech vzdělávání a diagnostice. Výzkumná část se zaměřuje na diagnostický proces školní zralosti u dětí se sluchovým postižením. Použity byly výzkumné metody rozhovorů a pozorování.Abstract:
The thesis focuses on school readiness of children with hearing impairment. It contains two parts, theoretical and empirical one. Three theoretical chapters provide information about children with hearing impairment, their development, education possibilities and diagnostics. The empirical part concentrates on the diagnostic process of school readiness of children with hearing impairment. The methodology …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 4. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/yx5mc/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 5. 2016
- Supervisor: PhDr. Lenka Doležalová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Counseling for the family of a child with a hearing impairment: A perspective of Nigeria
Ngozi NWAUKWA -
Dětské centrum Veská a životní příběhy vybraných klientů se zaměřením na matky s dětmi
Jana Kubatová -
Projekt Centrum integrované podpory pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole
Eva Štěpánková -
Formální a neformální péče o děti se zdravotním postižením
Tereza Šimečková -
Integrace dětí se specificky narušeným vývojem řeči z pohledu logopeda speciálně pedagogického centra
Michaela Mlynárová -
Role školního speciálního pedagoga při intervenci žáků se specifickými poruchami učení
Barbora Kašlíková