Sebezraňování jako výrazový prostředek v umění – Mgr. Veronika Drobná
Mgr. Veronika Drobná
Bachelor's thesis
Sebezraňování jako výrazový prostředek v umění
Self-harm as an artistic expression instrument
Abstract:
Fenomén sebezraňování je nedílnou součástí současného světa, ale jen málo kdo jej dokáže pochopit a uvědomit si konkrétní motivy, které vedou člověka k sebepoškození, obzvláště pokud tento jev budeme nahlížet z uměleckého hlediska. Tato práce si klade za cíl ozřejmit používání sebezraňování jako výrazového prostředku při uměleckých akcích. Proto je zde konfrontována motivace sebezraňování patologického …moreAbstract:
The self-injury phenomenon is an integral part of nowadays world, however, only few people manage to understand and see through particular motives that lead one to self-harm, especially if we think of this behaviour from an artistic point of view. This thesis aims to elucidate the usage of self-injury as an expression instrument in artistic actions. The misunderstanding of such expression instrument …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/jf34u/
Thesis defence
- Date of defence: 10. 6. 2009
- Supervisor: prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Arts for Education
Theses on a related topic
-
Performance z Tuzexu vs. performance ze supermarketu
Cecílie Antůšková -
Live Action performance festivaly
Kristýna Bláhová -
Performance a její aplikace do prostředí mateřské školy
Klára Vavrečková -
Black Market : history and present of artistic movement and group of > > performance 1985 - 2011
Jana Písaříková -
TOMÁŠ RULLER – tvorba 90. let: Monitoring - Displej / Intermediální performance & Nové technologie
Zbyněk Tomášek -
Návrat kultury do veřejného prostoru ulice (performance jako studie vlastní intimity)
Pavlína Vítková -
Tehching Hsieh: interpretace a filozofické paralely aktu performance
Richard Chromeček -
Výtvarná podoba české performance posledního 20-ti letí\nl{} a její zahraniční kontext
Eliška PECHÁČKOVÁ