Preventive and Reactive Strategies for Managing Disruptive Behaviour in the Classroom – Bc. Drahuše Škodová
Bc. Drahuše Škodová
Master's thesis
Preventive and Reactive Strategies for Managing Disruptive Behaviour in the Classroom
Preventive and Reactive Strategies for Managing Disruptive Behaviour in the Classroom
Abstract:
Tato diplomová práce zkoumá preventivní a reaktivní strategie v rámci třídního managementu. Teoretická část je strukturována do dvou hlavních sekcí. První část popisuje preventivní strategie, které mají za cíl předcházet rušivému chování. Druhá část popisuje reaktivní strategie, určené k implementaci v případě, že preventivní opatření nebyla zavedena nebo se ukázala jako neúčinná. Empirická část práce …moreAbstract:
The diploma thesis investigates preventive and reactive strategies employed for addressing disruptive behaviour in the classroom. The theoretical part is structured into two main sections. The first part outlines preventive strategies, intending to avert disruptive or off-task behaviour. Following this, the second part delineates reactive strategies, intended for implementation when preventive measures …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/z1ief/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Jana Zerzová, M.A.
- Reader: Mgr. Eva Minaříková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠKODOVÁ, Drahuše. \textit{Preventive and Reactive Strategies for Managing Disruptive Behaviour in the Classroom}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2024. Available from: https://theses.cz/id/zzr37t/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School English Language Teacher Training / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Theses on a related topic
-
Vnímané riziko a preventivní strategie před setkáním s člověkem z internetu
Markéta Puldová -
Nefarmakologické ošetřovatelské intervence v rámci preventivní strategie deliria na JIP/ARO
Barbora Gerlová -
Preventivní výchovná péče žáků s poruchami chování
Lenka Trčálková -
Classroom Management and Strategies for Effective Classroom Management
Lenka KAJEROVÁ -
Strategie řízení školní třídy studenty učitelství v rámci učitelské praxe
Barbora Perná -
Vybrané strategie volené základními školami k práci se sociálně znevýhodněnými žáky
Eliška Andělová -
Strategie řízení školní třídy studenty učitelství na praxi
Radka Sklenářová -
Willingness to Communicate and Teacher Behaviour
Tereza Raková