Bc. Romana Schromová
Bachelor's thesis
Pravda a lež v médiích
Truth and lies in media
Abstract:
V této bakalářské práci se autorka rozhodla zabývat manipulací a zkreslení skutečnosti v českých tištěných médiích. Chtěla by poukázat na skutečnost, že vše, co se v novinách či jiných médiích, nemusí být pravdou, jak si většina populace myslí. Zvláštní pozornost autorka věnuje tzv. Agenda Settings, což je přesně ten pojem, vyjadřující dlouhodobou a detailně plánovanou manipulaci v médiích – jde o …moreAbstract:
In this Bachelor thesis the author would like to occupy with the manipulation and distortion of reality in Czech press medias. She would like to mention, that everything that is in the medias may not be truth, in fact, like most of people think. Mainly, this thesis dealing with Agenda setting which is exactly the term, representing a long-term manipulation planned in dept. The Agenda setting describes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2019
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/awmtn/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2019
- Supervisor: Ing. Miroslav Dittrich
- Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication & Bachelor of Science in Business Administration
Theses on a related topic
-
Prvky manipulace a ovlivňování veřejného mínění v Public relations a aktivitách nadnárodních společností
Barbora Soukupová -
Reklama jako způsob manipulace v médiích.
Jana BUČKOVÁ -
Nová média, sociální sítě jako komunikační kanál public relations
Tímea Šalátová -
Public relations vybrané neziskové organizace
Veronika Hašková -
Využívání public relations v marketingové komunikaci firmy
Karin Volicerová -
Online média (sociální sítě) jako komunikační kanál soudobého public relations
Kamilla Yerkimbekova -
Social Media as a Public Relations and Communications Tool
Irina Pak -
Vliv public relations na image firmy
Michaela Bělíková