Martina Kolbabová

Master's thesis

Analýza televizní reklamy v ČR s ohledem na divácký profil TV stanic

Analysis of Television Advertising in the Czech Republic with Regard to Audience Profile TV Stations
Abstract:
Televize patří mezi masmédia. Cílí na velký počet jedinců se snahou o zasažení co nejrozsáhlejšího trhu. Obsah vysílání jednotlivých TV kanálů je proto přizpůsoben zájmu široké veřejnosti. S tím souvisí reklamní kampaně inzerentů. Televizní stanice mají obvykle definovanou konkrétní cílovou skupinu či skupiny, což je základním kritériem pro rozhodování zadavatelů reklam s oslovením vhodného diváka …more
Abstract:
Television is a mass medium. It aims on a large audience with an intention to reach the lagest markets. Therefore is the content broadcasted of particular TV channels adjusted to the interest of a general public. That is also related to advertisers campaigns. Television channels have usually defined specific target group or groups, which is an essential criteria for advertisers decision to deliver …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 11. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2014
  • Supervisor: Tomáš Kincl
  • Reader: Michal Novák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/40711