Tereza Nejezchlebová

Master's thesis

Analýza důvěryhodnosti ţebříčků Brand Finance a Inter Brand na příkladu ocenění ochranné známky L´Oréal Paris

Analysis of the credibility of Brand Finance and Inter Brand ranking performed on the example of L´Oréal Paris trademark valuation
Abstract:
Diplomová práce se věnuje srovnání výsledků ocenění označení L'Oréal Paris společnosti L'Oréal S.A. pomocí znaleckého ocenění a hodnot zveřejněných společnostmi Brand Finance a Inter Brand. Cílem práce je testování důvěryhodnosti ţebříčků Brand Finance a Inter Brand a jako zástupců konzultanských společností věnujících se oceňování označení. V práci bude podrobněji srovnána metodika těchto společností …more
Abstract:
The main topic of the diploma thesis is the comparison of the evaluation of brand L'Oréal Paris owned by L'Oréal company by the financial evaluation approaches versus rankings publicised by Brand Finance and Inter Brand representing global consultant companies. The goal is to analyze the credibility of Brand Finance and Inter Brand rankings as the examples of companies which publicize global brand …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 3. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 2. 2015
  • Supervisor: Pavel Svačina
  • Reader: Veronika Mičáková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/44776