Jan Vítek

Master's thesis

Jak hospodářský cyklus ovlivňuje investice do krásy?

How does business cycle influence investments in beauty?
Abstract:
Práce ověřuje lipstick efekt předpovídající růst prodejů kosmetiky během ekonomické recese. Analýza je provedena na datech divize DPGP společnosti L'Oréal ČR s.r.o. za období 2005-2009 pro Českou a Slovenskou republiku. Pro Českou republiku se existence lipstick efektu podařilo prokázat, ačkoliv výsledky regresních modelů nejsou robustní a je třeba k nim přistupovat kriticky. Dále bylo dokázáno, že …more
Abstract:
The goal of this thesis is to empirically test the lipstick effect which predicts growth in sales of cosmetics during the economic recession. The analysis is based on data for the period 2005 -- 2009 from DPGP division of L'Oréal ČR s.r.o. for the Czech and Slovak market. Even though, the results acquired from regression models are not robust and should be approached critically, the existence of lipstick …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 10. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2013
  • Supervisor: Petr Houdek
  • Reader: Pavel Potužák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/64875