From intuition to data-informed decisions with Business Intelligence in Tymphany Czech Republic – Libor Matúš
Libor Matúš
Master's thesis
From intuition to data-informed decisions with Business Intelligence in Tymphany Czech Republic
Změna rozhodovacího procesu od pouhého použití intuice k rozhodnutím na základě dat pomocí nástroje Business Intelligence v Tymphany Česká republika
Anotácia:
Cílem této práce je pomocí praktického projektu zahájit diskusi v organizaci Tymphany CZ (TYM CZ) o budoucí roli dat v rozhodovacím procesu. Na praktickém příkladu ukázat, jak by organizace mohla transformovat firemní kulturu z rozhodování na základě intuice k rozhodovacímu procesu postaveném na datech, který by měl vést k vyšší ziskovosti organizace (ukázat přidanou hodnotu dat). Autor krok za krokem …viacAbstract:
The aim of this thesis is to initiate discussion in Tymphany CZ (TYM CZ) organization about future role of data in decision making process. Throw practical project to prepare basic data and analytics environment in TYM CZ. To show on practical example how organisation could transform company culture from intuition to data-informed decision-making process which should lead to higher profitability of …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 4. 2020
Identifikátor:
https://vskp.vse.cz/eid/82414
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 3. 2021
- Vedúci: Martin Potančok
- Oponent: Iva Stanovská
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/82414
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Data & Analytics for Business Management
Práce na příbuzné téma
-
Social Media and their Position in Customers' Decision-Making Process
Beatrix Preissinger -
Role of social media in customers decision-making process
Daria Golovko -
Role of Financial Analysis in the Corporate Decision Making Process
Madina Nurlybekova -
The Role of Youtube in the Consumer Decision Making Process
Wahaj Muhammad -
Decision-making process on the implementation of data analytics solutions in the small and medium-sized business
Volha Bahlai -
The Role of Instagram influencers in the Consumer Decision Making Process
Aliaksandra Sonets -
Citizens diplomacy, non-state actors and its influence in decision-making process in the framework of the EU
Ilim Abai uulu -
Influencer Marketing Effect on the Consumer’s Decision Making Process
Andrea Josifova