Bc. Adéla Schmidlová

Bachelor's thesis

Vnímání a vliv reklamy na poslechovost podcastů

How listening to a podcast can be influenced by perception of advertising
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá fenoménem podcastingu jako prostorem pro reklamu. Práce seznamuje čtenáře s podstatnými prvky podcastingu se zaměřením na českou scénu a dává čtenáři bližší vhled ohledně možného využití reklamního sdělení v podcastech. Pomocí dotazníkového šetření poukazuje na to, jakým způsobem jsou reklamy vnímány ze strany posluchačů podcastů, a jaký vliv mají reklamy na oblíbenost podcastů …more
Abstract:
The bachelor thesis deals with the phenomenon of podcasting as a space for adver-tising. The thesis introduces the reader to the essential elements of podcasting with a focus on the Czech scene and gives the reader more insight into the possible use of advertising messages in podcasts. Using a questionnaire survey, it highlights how advertisements are perceived by podcast listeners and what impact …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2023
  • Supervisor: Mgr. Pavlína Míčová
  • Reader: Mgr. et Mgr. Michael Franěk

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Theory of Interactive Media / Theory of Interactive Media

Theses on a related topic

All theses