Marketingová komunikace produktů farmaceutického průmyslu – Jarmila Nováková
Jarmila Nováková
Master's thesis
Marketingová komunikace produktů farmaceutického průmyslu
Marketing Communication Products in Pharmaceutical Industry
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou marketingové komunikace ve farmaceutickém průmyslu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část pojednává o významu marketingové komunikace, popisuje a porovnává jednotlivé nástroje komunikačního mixu. Praktická část je zaměřena na dotazníkové šetření lékařů a hodnocení současných nástrojů marketingové propagace. Závěrečná kapitola …moreAbstract:
This thesis deal with problems of marketing communication in pharmaceutical industry.The thesis is separated on theoretical and practical part. Theoretical part concern importance of marketing communication, describe and compare of particular tools of communication mix. Practical part is concentrated on doctor's marketing survey and the evaluation of actual marketing propagation tools. The final chapter …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 12. 2008
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/24618
Thesis defence
- Date of defence: 23. 9. 2010
- Supervisor: Ondřej Lešetický
- Reader: Rudolf Střítecký
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/24618
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Marketing vybraných farmaceutických produktů - případová studie na základě osobní empirie obchodního reprezentanta
Šárka Gregorková -
Integrated Marketing Communication within the Events Industry
Daryna Kosse -
Marketingová komunikace ve fitness průmyslu
Kryštof Wetter -
Marketingová komunikace v potravinářském průmyslu
Daniela Hrdličková -
Marketingová komunikace a tvorba konkrétního marketingového plánu v umělecké činnosti
Thuy Luu Thanh -
Marketingová komunikace v odvětví maloobchodu
Iveta Koloušková -
Marketingová komunikace ve finančním podniku
Ester Jagobová -
Marketingová komunikace Posthotelu v Achenkirchu
Vojtěch Goldmann