Jarmila Nováková

Master's thesis

Marketingová komunikace produktů farmaceutického průmyslu

Marketing Communication Products in Pharmaceutical Industry
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou marketingové komunikace ve farmaceutickém průmyslu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část pojednává o významu marketingové komunikace, popisuje a porovnává jednotlivé nástroje komunikačního mixu. Praktická část je zaměřena na dotazníkové šetření lékařů a hodnocení současných nástrojů marketingové propagace. Závěrečná kapitola …more
Abstract:
This thesis deal with problems of marketing communication in pharmaceutical industry.The thesis is separated on theoretical and practical part. Theoretical part concern importance of marketing communication, describe and compare of particular tools of communication mix. Practical part is concentrated on doctor's marketing survey and the evaluation of actual marketing propagation tools. The final chapter …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 12. 2008

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 9. 2010
  • Supervisor: Ondřej Lešetický
  • Reader: Rudolf Střítecký

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/24618