Mgr. Alžběta Gilíková

Master's thesis

Výchovný styl a autonomní motivace k učení u žáků 2. stupně základní školy

Parenting style and autonomous motivation for learning in 2nd stage primary school students
Abstract:
Cílem diplomové práce bylo zmapovat vztah podpory autonomie ze strany rodičů a autonomní motivace k učení u žáků staršího školního věku. Výzkumný soubor tvořilo 174 respondentů základních škol ve Středočeském kraji a Praze ve věku 12–15 let (m = 13,17), z toho bylo 78 dívek a 96 chlapců. Byl použit kvantitativní výzkumný design a zvoleny metody Škála vnímání rodičovské autonomní podpory (P-PASS) a …more
Abstract:
The goal of this master thesis was to explore correlation between autonomy-supportive parenting and autonomous motivation for learning in 2nd stage primary school students. Sample consisted of 174 respondents from which 78 were girls and 96 were boys with age ranging from 12 to 15 (M = 13,17) who were coming from primary schools from Central Bohemia and Prague in Czech Republic. Qualitative research …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 5. 2017
  • Supervisor: PhDr. Zdenka Stránská, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Helena Klimusová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta