Bc. Jana Nagyová

Master's thesis

Odlišnosti v nákupním chování spotřebitelů v různých kulturách

Differences in Consumer Shopping Behavior in Different Cultures
Abstract:
Vlastní zpracování se v práci zabývá nákupním chováním českých a polských spotřebitelů na trhu s outdoorovým vybavením. Cílem výzkumu je nalezení podobností a odlišností mezi spotřebiteli, což povede k výběru vhodné strategie. V teoretické části jsou uvedena základní východiska pro stanovení faktorů ovlivňujících spotřebitele v průběhu nákupního procesu se zaměřením na kulturu a její jednotlivé dimenze …more
Abstract:
Author of this thesis focuses on shopping behavior of Czech and Polish consumers on an outdoor-equipment market. The aim of the research is to find similarities and differences between consumers, which will lead to a choice of suitable strategy. All fundamental points for determination of factors influencing consumers during their shopping proces - with main focus on cultur and its particular dimensions …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2018

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2018
  • Supervisor: Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
  • Reader: Ing. Bc. Alena Šafrová Drášilová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta

Masaryk University

Faculty of Economics and Administration

Master programme / field:
Economy and Management / Business Management