Odlišnosti v nákupním chování spotřebitelů v různých kulturách – Bc. Jana Nagyová
Bc. Jana Nagyová
Master's thesis
Odlišnosti v nákupním chování spotřebitelů v různých kulturách
Differences in Consumer Shopping Behavior in Different Cultures
Abstract:
Vlastní zpracování se v práci zabývá nákupním chováním českých a polských spotřebitelů na trhu s outdoorovým vybavením. Cílem výzkumu je nalezení podobností a odlišností mezi spotřebiteli, což povede k výběru vhodné strategie. V teoretické části jsou uvedena základní východiska pro stanovení faktorů ovlivňujících spotřebitele v průběhu nákupního procesu se zaměřením na kulturu a její jednotlivé dimenze …moreAbstract:
Author of this thesis focuses on shopping behavior of Czech and Polish consumers on an outdoor-equipment market. The aim of the research is to find similarities and differences between consumers, which will lead to a choice of suitable strategy. All fundamental points for determination of factors influencing consumers during their shopping proces - with main focus on cultur and its particular dimensions …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/nlm6u/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2018
- Supervisor: Ing. Klára Kašparová, Ph.D.
- Reader: Ing. Bc. Alena Šafrová Drášilová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Marketing In Public Space Focus On Shopping Malls Marketing Strategies
Anna Klimenko -
Gender Aspects in Marketing Strategies
Mariia Kabanova -
Hotel and Gastronomy Digital Marketing and Social Media Strategies
Begaim Saidyldaeva -
Marketing a jeho strategie v kryptoměnách
Igor Zavadovský -
Purpose-driven marketing strategies
Ema Štefancová -
Cultural Dimensions of Czech Republic and Argentina, to foster Competitiveness
Mariela Farhi-Zimmerman -
Cross-National Analysis of Cultural Dimensions and their Effects on Suicide Rates
Nam Hoang Dang Tam -
Cultural Specifics of Spain and Recommendations for Incoming Students
Alexandra SLÁDKOVÁ