Využití zprostředkovaného učení ve výuce ekonomických předmětů – Veronika Záleská
Veronika Záleská
Diplomová práce
Využití zprostředkovaného učení ve výuce ekonomických předmětů
Using mediated learning in teaching economic subjects
Anotace:
Diplomová práce se zabývá zkušeností zprostředkovaného učení. Jedná se o princip definovaný Reuvenem Feuersteinem. Cílem práce bylo využití teoretických znalostí o MLE k návrhům na zefektivnění výuky v rámci ekonomických předmětů na půdě obchodní akademie. Teoretická část je dělena na dvě části – první popisuje teorii instrumentálního obohacení a druhá ukazuje jednu z aplikací této teorie (zprostředkované …víceAbstract:
The diploma thesis deals with experience of mediated learning. This is the principle defined by Reuven Feuerstein. The aim of the thesis was to use the theoretical knowledge of MLE on proposals for streamlining teaching in economic subjects at the Business Academy. The theoretical part is divided into two parts - the first describes the theory of instrumental enrichment, and the second one is one of …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 2. 2018
Identifikátor:
http://www.vse.cz/vskp/eid/74971
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 9. 2018
- Vedoucí: Kristýna Krejčová
- Oponent: Kateřina Berková
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/74971
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program / obor:
Finance a účetnictví / Učitelství ekonomických předmětů pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Learning Through Telling: A Biographical Learning Analysis
Katarína Rozvadská -
Video games and self-directed learning of English language: Using commercial video games as an English language learning tool
Erik Simandl -
Cultivating Language Learning: The Effectiveness of Experiential and Project-Based ESL Learning in an Agricultural Setting
Jason Monroe Helmer -
Learning Strategies for Introverted Learners Aimed at Online Learning
Kateřina Muchová -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Learning Styles in the Process of Vocabulary Learning in EFL
Anna Lášek -
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková -
E-LEARNING: In-class and on-line learning materials and their influence on pupils' motivation and engagement
Eva Martin