Markéta Šírerová
Bachelor's thesis
Autoregulace učení u studentů střední školy
Self-regulation of high school students
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tématem autoregulace učení žáků na stření škole. Cílem je na základě dotazníkového šetření porovnat úroveň osvojení autoregulačních dovedností u žáků prvního a čtvrtého ročníku na střední pedagogické škole. Teoretická část práce je zaměřena na autoregulaci učení, vysvětluje kognitivní, metakognitivní, motivační a učební strategie. Praktická část je zaměřena na dotazníkové …moreAbstract:
This bachelor thesis is dealing with the topic of high school students learning self-regulation. The objektive is to compare level of self-regulation skills between first and fourth school years‘ student at pedagogical high school based on questionnaire survey. The theoretical part of the thesis is focused on the learning self-regulation, explaining cognitive, metacognitive, motivational and learning …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 3. 2020
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Kamila Urban, PhD.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠÍREROVÁ, Markéta. \textit{Autoregulace učení u~studentů střední školy}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Institute of Education and Communication. 2020. Available from: https://theses.cz/id/0dsc3p/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Institut vzdělávání a poradenstvíCzech University of Life Sciences Prague
Institute of Education and CommunicationBachelor programme / field:
Specialisation in Pedagogy / Pedagogy for Teachers of Practical Training
Theses on a related topic
-
Metakognitivní strategie jako prostředek rozvíjející odpovědnost studentů ošetřovatelství v průběhu klinické praxe
Anna Krátká -
Preferované metakognitivní strategie žáků 1. stupně základních škol
Anna HAVELKOVÁ -
Strategie učení cizích jazyků účastníků podnikového vzdělávání
Dana Bušova -
Copingové strategie lidí s diagnózou roztroušené sklerózy
Daniela Kraydlová -
Strategie učení cizích jazyků účastníků podnikového vzdělávání
Dana Bušova -
Learning Strategies for Introverted Learners Aimed at Online Learning
Kateřina Muchová -
British Culture-bound Idioms (Action research: Studying the origins as a learning strategy)
Lenka Hegerová -
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights