Vztah učitelů ZŠ a SŠ k hudbě a hudební výchově – Bc. Ivana Procházková
Bc. Ivana Procházková
Master's thesis
Vztah učitelů ZŠ a SŠ k hudbě a hudební výchově
Relationship teachers of primary and secondary schools to music and music education
Anotácia:
Diplomová práce má výzkumný charakter a zabývá se vztahem učitelů k hudbě a hudební výchově na základní a střední škole. V první části je objasněna definice hudby. Dále se věnuje problematice hudební výchovy. Nakonec srovnává Rámcové vzdělávací programy pro základní školu a gymnázium. V praktické části jsou vyhodnoceny výsledky dotazníkového šetření, které zjišťují, jaký má vztah učitel hudby k hudbě …viacAbstract:
This thesis has a research character and deals with relationship between teachers, music and music education at both primary and secondary school. The first part explains the definition of music. It also deals with the issue of music education. Then it compares Framework educational programs for primary school and secondary school. The practical part evaluates results of a survey, what is the relationship …viac
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 12. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/z65nl/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 1. 2. 2016
- Vedúci: doc. PhDr. Bedřich Crha, CSc.
- Oponent: doc. Mgr. Petr Hala, Ph.D. et Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství českého jazyka a literatury pro základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Comparison of Czech and Taiwanese Lower Secondary School Environment
Eva Zavadilová -
Focus on English rhythm and intonation at lower secondary school
Monika TROCHTOVÁ -
Multiple Intelligences and Development of English Language Skills at Lower Secondary School
Dagmar SEDLÁČKOVÁ -
Interconnection of Music and English Language in Teaching at Lower Secondary Schools
Johana Palová -
The Integration of English Language and Music at Lower Secondary Schools with an Emphasis on the Development of Practical Skills
Marie Stodůlková -
Active Approach in Music Education: Designing Teaching Materials for CLIL Music Lessons at Lower-Secondary Schools
Tereza Tesarčíková -
Profil časopisu Journal of Research in Music Education v letech 2010, 2012, 2013 a 2014
Jana TUNEGOVÁ -
The need of bridging the ELT gap between Pre-school and Primary school education
Markéta Hulánová