Ivana GOJOVÁ

Bachelor's thesis

Jazykový obraz světa. Dětska vize lékařů (dalšího zdravotnického personálu)

Linguistic view of the world. Doctors - their perception by children
Abstract:
V popředí zájmu této práce jsou směry strukturalismus, komunikativismus a kognitivismus. Zabýváme se jejich lingvistickými přístupy. Dále se snažíme objasnit pojem jazykový obraz světa, který je východiskem této práce. Na závěr teoretické části hovoříme o metaforách, jejichž problematika je jedním ze základních aspektů kognitivní lingvistiky. Stěžejní je praktická část, která se zabývá dětskou jazykovou …more
Abstract:
This bachelor thesis is focused on structuralism, komunikativismus and cognitivism. We deal with their lingvistic attitudes. Next, we try to explain the term and approach of lingvistic picture of the world which is a starting point of this thesis. At the end of the theoretical part we speak about metaphors whose problems are one of the basic aspects of cognitive lingvistics. The pivotal point is the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2010
Accessible from:: 21. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2010
  • Supervisor: Doc. PhDr. Irena Bogoczová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

GOJOVÁ, Ivana. Jazykový obraz světa. Dětska vize lékařů (dalšího zdravotnického personálu). Ostrava, 2010. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 21.4.2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 21. 4. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakulta

University of Ostrava

Faculty of Arts

Bachelor programme / field:
Philology / Český jazyk a literatura - Základy společenských věd