Vnímání a reflexe privátního a veřejného prostoru u uživatelů online sociálních sítí – Bc. Lucie Paseková
Bc. Lucie Paseková
Master's thesis
Vnímání a reflexe privátního a veřejného prostoru u uživatelů online sociálních sítí
Perception and reflection of private and public spaces by users of social networking sites
Abstract:
S nástupem nových médií a zejména online sociálních sítí bývá často spojováno rozmlžování hranic, například mezi virtuálním a fyzickým světem či mezi producenty a konzumenty. V této diplomové práci se zaměřím na hranici mezi privátním a veřejným prostorem, která je v oblasti online sociálních sítí často neostrá a nesnadno uchopitelná. Skutečně je privátní prostor kolonizován a lidé ztrácejí zájem chránit …moreAbstract:
After the entrance of new media and mainly social networking sites, the phenomenon of blurring borders is often mentioned, for example, between the virtual and physical world, or between producers and consumers. In this paper I focus on the border between private and public spaces, which is, if we speak about the area of social networking sites, often blurred and difficult to grasp. My paper is looking …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 5. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/c542k/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 6. 2012
- Supervisor: doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.
- Reader: prof. PhDr. David Šmahel, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PASEKOVÁ, Lucie. \textit{Vnímání a reflexe privátního a veřejného prostoru u uživatelů online sociálních sítí}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Social Studies. 2012. Available from: https://theses.cz/id/0hgglt/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesMaster programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
Enhancing Customer Loyalty with Private Label Brands – Factors Influencing Success in the Health and Beauty Retail Industry
Charlotte Segebarth -
Online sociální sítě jako prostředek komunikace tiskových mluvčích organizací integrovaného záchranného systému
Barbora Ficbauerová -
Etický problém komunikace veřejnoprávních novinářů na online sociální síti Twitter
Klára Ješinová -
Informační prostředí na online sociálních sítích a polarizace
Jan Pánek -
Návrh privátní 5G sítě pro specifické prostory
Tomáš Lassák -
Heterogenní design prostoru: nároky různých mobilitní skupin na veřejný prostor
Erik Nazarej -
Research on the Perception of Progress Bar Distortions
Marek Augustin