Přizpůsobení výuky studentům s poruchami chování a emocí (ADHD) – Mgr. Ivana Cloe Cuperová
Mgr. Ivana Cloe Cuperová
absolventská práce studenta CŽV
Přizpůsobení výuky studentům s poruchami chování a emocí (ADHD)
Adapting teaching to students with behavioral and emotional disorders (ADHD)
Abstract:
Práce propojuje zkušenosti získané letitou praxí ve speciální škole pro zdravotně znevýhodněné s teoretickými poznatky z pomezí pedagogiky, speciální a sociální pedagogiky, psychologie a didaktiky. Spíše než porovnávat jednotlivé metody a dělit je následujících stranách na účinné a neúčinné, již v průběhu sbírání dat autorka, po konzultaci se školní výchovnou poradkyní, do dokumentu vyselektovala …moreAbstract:
The work combines the experience gained through years of experience in a special school for the disabled with theoretical knowledge from the boundaries of pedagogy, special and social pedagogy, psychology and didactics. Rather than comparing the various methods and dividing them into effective and ineffective in the following pages, the author, in consultation with the school counselor, selected in …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 5. 2022
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2022
- Supervisor: Mgr. Martin Pírko
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
CUPEROVÁ, Ivana Cloe. \textit{Přizpůsobení výuky studentům s~poruchami chování a~emocí (ADHD)}. Online. Final thesis of the lifelong learning student. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Institute of Lifelong Learning. 2022. Available from: https://theses.cz/id/0m664h/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Institut celoživotního vzděláváníMendel University in Brno
Institute of Lifelong Learningceloživotní:
Study of pedagogy
Theses on a related topic
-
Výukové metody využívané v odborných zdravotnických předmětech a jejich přizpůsobení Generaci Z.
Vanda Zúbková -
Poruchy chování na prvním stupni základní školy
Kristýna Zámostná -
Lived experiences of students with ADHD, parents of students with ADHD, and teachers of students with ADHD with factors that support school inclusion and functioning of students with ADHD
Růžena KRTKOVÁ RUDNICKÁ