Kleists Käthchen von Heilbronn in der Bearbeitung von Eva Tálská – Bc. Tereza Němcová
Bc. Tereza Němcová
Bachelor's thesis
Kleists Käthchen von Heilbronn in der Bearbeitung von Eva Tálská
Kleist's Käthchen von Heilbronn in the adaptation by Eva Tálská
Abstract:
The bachelor thesis deals with the adaptation of Kleist's Käthchen von Heilbronn by Eva Tálská. Käthchen von Heilbronn was the most performed Kleist piece on the Czech stage. The aim of this thesis is to focus on the fact that Eva Tálská has not only taken hold of the modern translation by Jindřich Pokorný, but also the historical translation by František Doucha, and has achieved a distancing effect …moreAbstract:
Bakalářská práce se zabývá zpracováním Kleistovy Käthchen von Heilbronn od Evy Tálské. Käthchen von Heilbronn platila jako nejvíc hraný Kleistův kousek na české scéně. Cílem práce je především se zaměřit na fakt, že Eva Tálská uchopila nejen moderní překlad Jindřicha Pokorného, ale také historický překlad Františka Douchy a zcizila příběh pomocí připsané postavy principála. Práce se zaměřuje na tvorbu …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 7. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/y9uqr/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 9. 2022
- Supervisor: PhDr. Zdeněk Mareček, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Aleš Urválek, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
German Language and Literature / German language and literature
Theses on a related topic
-
IDIOT: tři české inscenace Dostojevského románu (Divadlo Petra Bezruče, Divadlo Husa na provázku, Dejvické divadlo)
Tereza Říhová -
Vliv nonsensové literatury na dramaturgickou orientaci Divadla Husa na provázku
Tereza Šlesingerová -
Znaky a tvůrčí přístupy studiových divadel se zaměřením na Divadlo Husa na provázku a HaDivadlo v 70. a 80.letech 20. století.
Markéta Randáková -
Hudebně scénická kompozice Babička podle Boženy Němcové v inscenaci Divadla Husa na provázku
Blanka Bartoňová -
Semiotická analýza vybraných plagátov Divadla Husa na provázku
Natália Saganová -
Proměny vizuální identity Divadla Husa na provázku mezi lety 1993–2013 aneb vizuální identita jako součást estetické výchovy
Kristýna Hriadelová -
Pantomimické a klaunské inscenácie Boleslava Polívku v rokoch 1972–1990 v Divadle (Husa) na provázku
Pavol Seriš -
Marketingový audit - Divadlo Husa na provázku
Tereza Bucharová