Šárka POLÁKOVÁ

Bachelor's thesis

Jazykové prostředky televizních reklam.

The Linguistic Means in Television Advertising.
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá jazykovými prostředky v televizních reklamách. Teoretická část pojednává o reklamě ze dvou hledisek, a to z marketingového a jazykového. V praktické části jsou rozebrány jazykové prostředky konkrétních televizních reklam. Ty jsou rozděleny do pěti skupin podle toho, co propagují. Pozornost je věnovaná zvláště hojně se vyskytujícím tropům a figurám. Tematické skupiny jsou …more
Abstract:
The bachelor thesis presents linguistic means in television advertising. The theoretical part deals with advertisment from two different aspects marketing and linguistic. Linguistic means of the specific television advertisments are analyzed in the practical part. The television advertisment are divided into five groups according to promoted subjects. Attention is primarily focused on tropes and figures …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2018

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Jiří Hasil, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

POLÁKOVÁ, Šárka. Jazykové prostředky televizních reklam.. Ústí nad Labem, 2018. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta