Rudolf Ešner
Bachelor's thesis
Faktor originality v reklamě
Factor of originality in advertising
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o využívání originálních přístupů v reklamách. Zabývá se otázkami, jakou roli hraje v reklamě faktor originality, kdy a proč jej využívají zadavatelé kampaní, jak s ním pracují tvůrci reklamy, jak ho vnímají spotřebitelé a které další prvky obecně v sobě skrývá. Práce přibližuje vztah reklamy a originality, popisuje a zkoumá praktické situace, kdy může být originalita v reklamě …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with exploitation of original attitudes in advertising. The thesis solves answers, what role plays the factor of originality in advertising, when and why firms use that factor, how creators work with it, how consumers perceive the factor and what other elements it generally contains. The bachelor thesis qualifies relationship of advertising and originality, describes and probes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 1. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/14267
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2009
- Supervisor: Jitka Černá
- Reader: Ondřej Pešek
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/14267
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Návrh reklamní kampaně se zaměřením na guerilla marketing pro firmu ABC
Veronika Horonyová -
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
Internetový marketing a reklamní kampaň v kontextu herního průmyslu
Ondřej Hanuš -
Marketing z pohledu agentury
Pícha Pícha -
Gender marketing na příkladu reklamní kampaně Dove
Dominika Šenková -
Email marketing jako efektivní nástroj marketingové komunikace
Petr Jurkulák -
Kritérium originality v rozhodovacej praxi zahraničných súdov
Peter Vámoši -
To what extent can originality and authorship be defined with the interference of Artificial Intelligence?
Gayoun Ji