Análisis lingüístico de los anuncios publicitarios destinados a la mujer (1960-1970) – Bc. Martina Ječmínková
Bc. Martina Ječmínková
Bakalářská práce
Análisis lingüístico de los anuncios publicitarios destinados a la mujer (1960-1970)
Linguistic Analysis of the Advertisements Dedicated to Women (1960-1970)
Abstract:
This bachelor work deals with the main principles of the language of advertising. Furthermore it is focused on the advertising dedicated to women in the period of 1960-1970 in the Spanish press. This type of advertising is analyzed from the morphosyntactic and lexicosemantic view in relation to its pragmatic intentions. When analyzing concrete advertisements it points out the frequent use of sexist …víceAbstract:
Tato bakalářská práce pojednává o základních principech jazyka reklamy a dále se zaměřuje na reklamu určenou ženám v období let 1960-1970 ve španělském tisku. Analyzuje ji z hlediska morfosyntaktického a lexikosemantického ve vztahu k jejím pragmatickým záměrům. Při analýze konkrétních reklam poukazuje na často používané sexistické výrazy.
Jazyk práce: španělština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 6. 5. 2010
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/nhqkc/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 9. 2010
- Vedoucí: Mgr. Monika Strmisková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filologie / Španělský jazyk a literatura
Práce na příbuzné téma
-
The Language of Advertising: Analysis of Advertising Slogans in Fast Food Industry
Adela Pilátová -
The language of advertising: An analysis of a technology company advertisements
Lucie Fialová -
The language of advertising: slogans in online NGOs advertising discourse
Karel URBAN -
The language of advertising: linguistic analysis of smartphone advertisements
Dominik HONEŠ -
Comparing the Language of Print and On-line Advertising
Kristýna Mráková -
The Language of Advertising Sports Nutrition and Supplements
Lukáš KALETA -
Characteristics of the Language of Advertising: Profanity in Contemporary Advertising
Simona VERNEROVÁ -
An Analysis of Stylistic and Linguistic Means of Medium of Advertising: Alcohol Commercial Slogans
Tereza Matějíčková