Šárka Hrdinová

Bachelor's thesis

České kulturní paradigma ve výuce češtiny pro cizince na úrovni A2 podle SERR

Czech Cultural Paradigm in Teaching Czech for Foreigners on A2 Level According to CEFR
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá tématem sociokulturní kompetence a jejího zapojení do učebnic češtiny pro cizince. Teoretická část vymezuje sociokulturní kompetenci a nastiňuje problém její nejednoznačnosti. Popisuje vztahy mezi ní, reáliemi a lingvoreáliemi. Dále představuje pojetí sociokulturní kompetence vybraných lingvistů a pedagogů. Druhá část práce analyzuje sociokulturní kompetenci ve zvolených …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with the topic of sociocultural competence and its integration into the textbooks of Czech language for foreigners. The theoretical part defines sociocultural competence and outlines the issue of its ambiguity. It describes relations between sociocultural competence and basic cultural and linguistic facts. Further, it presents the conception of sociocultural competence of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 12. 2011
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 15. 6. 2012
  • Supervisor: Mgr. Svatava Škodová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Hrdinová, Šárka. České kulturní paradigma ve výuce češtiny pro cizince na úrovni A2 podle SERR. Liberec, 2011. bakalářská práce (Bc.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN