Etika v oblasti instagramového influencer marketingu cíleného na nezletilé v ČR – Adéla Čáslavková
Adéla Čáslavková
Master's thesis
Etika v oblasti instagramového influencer marketingu cíleného na nezletilé v ČR
Ethics in Instagram influencer marketing targeting under-aged people in the Czech Republic
Abstract:
Hlavním tématem této diplomové práce je etická stránka influencer marketingu na sociální síti Instagram. Cílem diplomové práce je zejména zjistit vnímání influencer marketingu cíleného na nezletilé po etické stránce, zjistit, zda jsou nezletilí schopní rozpoznat, kdy se na Instagramu jedná o komerční sdělení, zda nezletilí vědí, jak funguje influencer marketing, kolik času tráví nezletilí na Instagramu …moreAbstract:
The main topic of this thesis is the ethical aspect of influencer marketing on the social network Instagram. The aim of the thesis is mainly to find out the perception of influencer marketing aimed at under-aged people from the ethical point of view, to find out whether they are able to recognize a commercial message on Instagram, whether they know how influencer marketing works, how much time they …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 4. 2023
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/88967
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2023
- Supervisor: Přemysl Průša
- Reader: Tomáš Metelec
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/88967
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Influencer marketing na sociální síti Instagram zaměřený na cestovní ruch
Gabriela Dvořáková -
Influencer marketing in circular economy
Esra Kale -
Influencer marketing na sociální síti Instagram
Tereza Chudějová -
Branding Through Influencer Marketing on Instagram
Giang Helen Phamová -
Influencer marketing na sociální síti Instagram zaměřený na generaci Z
Kateryna Stryzhevska -
Influencer marketing na sociální síti Instagram jako nástroj ovlivňování
Taťána KOLONIČNÁ -
Influencer marketing a placená spolupráce na sociální síti Instagram
Aneta Klimková -
Etika v podnikání a její uplatňování v oblasti hotelnictví
Andrea Bušeková