Bc. Barbora Němcová

Bachelor's thesis

Multisenzorický marketing a jeho vliv na hodnocení produktu spotřebitelem

Multisensory marketing and its impact on product evaluation by the consumer
Abstract:
Hlavním cílem práce bylo zjištění, do jaké míry jednotlivé smysly mají vliv na hodnocení produktu a jeho image spotřebitelem. Zde bylo zjištěno, že stěžejním smyslem pro hodnocení byla chuť, neboť právě ona ovlivnila hodnocení i mnoha dalších otázek. Vedlejším cílem byl poté návrh doporučení a možností využití smyslového marketingu. Zde bylo doporučeno, aby se levnější značky nesnažily pouze napodobovat …more
Abstract:
The main goal of the work was to determine the extent to which the individual senses affect the evaluation of the product and its image by the consumer. Here it was found that the main sense of evaluation was taste, as it was she who influenced the evaluation and many other issues. The secondary goal was then to propose recommendations and the possibility of using sensory marketing. It was recommended …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 6. 2020
  • Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
  • Reader: Mgr. Iva Baslarová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní