Multisenzorický marketing a jeho vliv na hodnocení produktu spotřebitelem – Bc. Barbora Němcová
Bc. Barbora Němcová
Bachelor's thesis
Multisenzorický marketing a jeho vliv na hodnocení produktu spotřebitelem
Multisensory marketing and its impact on product evaluation by the consumer
Abstract:
Hlavním cílem práce bylo zjištění, do jaké míry jednotlivé smysly mají vliv na hodnocení produktu a jeho image spotřebitelem. Zde bylo zjištěno, že stěžejním smyslem pro hodnocení byla chuť, neboť právě ona ovlivnila hodnocení i mnoha dalších otázek. Vedlejším cílem byl poté návrh doporučení a možností využití smyslového marketingu. Zde bylo doporučeno, aby se levnější značky nesnažily pouze napodobovat …moreAbstract:
The main goal of the work was to determine the extent to which the individual senses affect the evaluation of the product and its image by the consumer. Here it was found that the main sense of evaluation was taste, as it was she who influenced the evaluation and many other issues. The secondary goal was then to propose recommendations and the possibility of using sensory marketing. It was recommended …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ak0tz/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 6. 2020
- Supervisor: Ing. Pavel Rosenlacher
- Reader: Mgr. Iva Baslarová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Vliv racionality, oblíbenosti produktu a vnímané ceny na efektivnost podpory prodeje
Marie Šteffková -
Sensory marketing and the cross modal correspondences: The effect of product colour on the perception of product odour
Adriana Starostová -
Instore marketing
Adrián Macháček -
Augmented Reality as an Instore Marketing Tool
Lorena Shyti -
Psychologie komunikace z pohledu instore marketingu
Anna Toporkova -
Psychologie komunikace z pohledu instore marketingu
Róbert Motúz -
Vliv psychologických aspektů nástrojů instore marketingu na rozhodovací proces zákazníka
Petra Škopková -
In-store marketing a jeho uplatnění ve společnosti Ahold Czech Republic, a.s.
Rudolf Ešner