Les marionnettes comme un outil de l'éducation et de l'enseignement des langues étrangères – Bc. Petra Křivánková
Bc. Petra Křivánková
Master's thesis
Les marionnettes comme un outil de l'éducation et de l'enseignement des langues étrangères
Puppets as the instrument of education and foreign language teaching
Abstract:
The diploma thesis „Les marionnettes comme un outil de l'éducation et de l'enseignement des langues étrangères“ deals with puppets, the word’s definition, types of the puppets, their history and present. The aim of the thesis is to show the possibilities of using the puppets in education in the kindergartens and in the language teaching, especially French language teaching. The theoretical part starts …moreAbstract:
Diplomová práce „Les marionnettes comme un outil de l'éducation et de l'enseignement des langues étrangères“ se zabývá loutkami, jejich definicí, druhy, historií i současností. Cílem této práce je ukázat možnosti využití loutky ve vzdělávání v mateřských školách a ve výuce cizích jazyků, v našem případě francouzštiny. V teoretické části se zabýváme definicí slova loutka, jeho původem a typy loutek …more
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/q4aqt/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 6. 2015
- Supervisor: Ph.D. Miroslava Novotná
- Reader: Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KŘIVÁNKOVÁ, Petra. \textit{Les marionnettes comme un outil de l'éducation et de l'enseignement des langues étrangères}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2015. Available from: https://theses.cz/id/16z6yp/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Učitelství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Effective Strategies for Integrating Media Literacy Education into English Language Teaching
Markéta Šebestová -
Alternative Education: English Language Teaching at Waldorf Secondary Schools
Kristýna MICKOVÁ -
Srovnání výtvarných projektových řad ve volnočasových aktivitách (mladší školní věk, starší školní věk, adolescent)
Ilona Abrahamová -
Vliv cvičení jógy ve školní družině na flexibilitu dětí 1.-3. třídy ( mladší školní věk)
Roberta TÝČOVÁ -
Vybrané možnosti hudebních aktivit ve školní družině pro mladší školní věk
Daniela VLAŽNÁ -
Mladší školní věk - bezpečí ve virtuálním prostoru
Ludvík Panny -
Spojovací výrazy v dětské řeči: mladší školní věk
Adéla Kašparová -
Rozvoj hudebního cítění u dětí (mladší školní věk) pomocí vybraných hudebních aktivit
Alice KOTALÍKOVÁ