Analýza marketingového mixu a vnímání značky společnosti Red Bull – Lukáš Černý
Lukáš Černý
Bachelor's thesis
Analýza marketingového mixu a vnímání značky společnosti Red Bull
Analysis of marketing mix and brand perception of Red Bull company.
Abstract:
Práce se zabývá analýzou marketingového mixu a značky společnosti Red Bull. V první části práce jsou popsána teoretická východiska pro marketingový mix a značku, což tvoří základ této práce. V praktické části jsou popsány jednotlivé části marketingového mixu, jejich využití a jsou zde rozdělení dle klasického marketingového mixu 4P. Práce hodnotí a analyzuje jednotlivé aktivity a následně vysvětluje …moreAbstract:
This thesis discusses the marketing mix and the brand of the Red Bull company. In the first, basal part of the work are described the theoretical starting points for the marketing mix and the brand. In the practical part are descibed individual components of the mix. These are here categorized while using the 4P marketing mix. The thesis evaluates and analyses individual activities of the company and …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 10. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/46582
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2015
- Supervisor: David Říha
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/46582
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
Marketingový komunikační mix vybraného pivovaru.
Martina Lachmanová -
MARKETING COMMUNICATION MIX OF THE SELECTED REGION
Valeria Melynicsenko -
Optimization of influencer marketing as a part of the communication mix
Ema Procházková -
The Secrets of Communication in Marketing Communication
Anatoly Zakharchuk -
Inbound marketing in the Communication Mix at the Faculty of Informatics
Ján Struhár -
The role of new media in a modern marketing communication
Petra Nagajdová -
Podcasting as a new part of marketing communication mix in the Czech Republic and Germany
David Smékal