Bc. Barbora Francová
Bachelor's thesis
Mediální aktivismus
Media activism and its use in a public space - practical output
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá mediálním aktivismem v teoretické i praktické rovině. První část textu stručně mapuje vývoj a stav mediálního aktivismu ve světě i v České republice. Druhá část práce se věnuje praktickému výstupu v podobě aktivistického projektu a videa, které vzniklo dokumentací akce. Popisuje akci „Maso“ i dokument a snaží se prokázat jejich aktivistickou povahu. Pokouší se o to aplikací …moreAbstract:
This bachelor´s thesis deals with media activism in theoretic as well as practical level. The first part of the paper describes briefly development and status of media activism in the world and in the Czech Republic. The second part is dedicated to practical output in form of activistical project and video, which originated from project video-documentation. This part describes the action named „The …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 1. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/s0jk3/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 1. 2008
- Supervisor: Mgr. David Kořínek
- Reader: doc. Mgr. Jakub Macek, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
Marketing of non-profit organization
Lejla Rašić -
Nezisková organizace v mediálním a vzdělávacím kontextu
Milan Paták -
Založení a provoz neziskové organizace
Alice Koubová -
Analýza mediální kampaně neziskové organizace
Lenka Navrátilová -
Nezisková organizace EDUin jako aktér vzdělávací politiky
Jana Frödová -
Marketingová komunikace vybrané neziskové organizace
Kateřina Hauptvogelová -
Neziskové organizace a jejich činnost v zdravotně sociální oblasti
Helga Martinková -
Kampaň neziskové organizace s cílem navýšit počet dárců
Adéla Nováková